Ga naar de inhoud

Algemene Voorwaarden Jipiter

1. Dienstverlening

1.1 Jipiter levert IT-diensten en technische ondersteuning (hierna ‘de diensten’) aan huis en op kantoor aan particulieren en bedrijven (hierna ‘de klant’).

1.2 Wij streven ernaar om de diensten naar beste vermogen en met de nodige deskundigheid uit te voeren. Onze technici zullen zich inspannen om technische problemen op te lossen en de gewenste resultaten te behalen, binnen de grenzen van redelijkheid en haalbaarheid. De diensten van Jipiter worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis.

1.3 Alle door Jipiter genoemde of overeengekomen (leverings)termijnen en opleverdata gelden steeds als streefdata. Jipiter is niet gebonden aan een termijn of datum als de inhoud of omvang van de opdracht tussen Jipiter en de klant is gewijzigd na de totstandkoming van de overeenkomst.

1.4 De overeenkomsten tussen Jipiter en de klant gelden voor bepaalde tijd, tenzij anders is overeengekomen.

2. Afspraken en Betaling

2.1 Om gebruik te maken van onze diensten dient de klant een afspraak te maken via de door ons aangegeven communicatiekanalen.

2.2 Voor de geleverde diensten brengen wij kosten in rekening volgens de door ons gecommuniceerde tarieven, tenzij anders overeengekomen.

2.3 Betaling dient plaats te vinden op de wijze zoals aangegeven in onze factuur. Eventuele extra kosten, zoals reiskosten, worden ook vermeld en zijn voor rekening van de klant.

2.4 Alle genoemde of anderszins door Jipiter gestelde betalingstermijnen hebben ingebrekestellende werking. Bij gebreke van een tijdige en/of volledige betaling zal de klant derhalve van rechtswege in verzuim zijn. De klant heeft geen recht op opschorting, korting, dan wel aftrek of verrekening met een vordering die de klant op Jipiter heeft of meent te hebben.

3. Verantwoordelijkheden van de Klant

3.1 Als klant bent u verantwoordelijk voor het verstrekken van accurate en volledige informatie met betrekking tot de gevraagde diensten.

3.2 De klant dient alle relevante apparatuur, software en wachtwoorden beschikbaar te stellen die nodig zijn voor het uitvoeren van de diensten.

3.3 De klant is verantwoordelijk voor het maken van back-ups van de gegevens voordat onze diensten worden aangevraagd. Wij zijn niet aansprakelijk voor enig verlies of beschadiging van gegevens.

4. Intellectueel Eigendom

4.1 Tijdens de uitvoering van de diensten kunnen wij gebruikmaken van bepaalde software, tools of technologieën. Het intellectueel eigendom van deze materialen blijft bij ons of bij de respectievelijke eigenaars.

4.2 De klant stemt ermee in dat er geen inbreuk wordt gemaakt op voornoemde intellectuele eigendomsrechten, waaronder wordt verstaan het zonder schriftelijke toestemming van de eigenaar kopiëren, wijzigen, distribueren of openbaar maken van dergelijke materialen.

5. Beperking van Aansprakelijkheid

5.1 Wij streven naar een hoog niveau van professionaliteit en kwaliteit in onze dienstverlening. Echter, wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele schade, verlies of kosten die voortvloeien uit het gebruik van onze diensten, tenzij er sprake is van opzet of grove nalatigheid van onze kant.

5.2 Voor zover Jipiter op welke grond dan ook jegens een klant aansprakelijk mocht zijn voor de door de klant direct geleden schade, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot de waarde van de factuur van de specifieke dienst waaruit de schade is voortgevloeid.

5.3 Jipiter is nimmer aansprakelijk voor immateriële schade en indirect geleden schade, waaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

5.4 Wij zijn niet verantwoordelijk voor enige schade die wordt veroorzaakt door de onjuiste of ongeoorloofde wijziging, gebruik of toegang tot uw apparatuur, software of gegevens.

5.5 Jipiter is jegens de klant niet aansprakelijk voor enige schade die het gevolg is van een overmachtssituatie.

6. Overmacht

6.1 Jipiter is jegens de klant niet gehouden tot nakoming van Jipiters verplichtingen, indien sprake is van overmacht aan de zijde van Jipiter.

7. Ontbinding

7.1 Indien de klant een natuurlijk persoon is die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf (hierna ‘de consument’), dan heeft deze het recht de overeenkomst met Jipiter zonder opgave van redenen te ontbinden tot 14 dagen na de dag waarop de overeenkomst met Jipiter tot stand is gekomen. De consument kan dit kenbaar maken per e-mail (info@jipiter.nl).

7.2 Het voorgaande artikel is niet van toepassing en de consument heeft dus geen recht van ontbinding indien:
a. de consument Jipiter specifiek verzocht heeft de consument te bezoeken en daar dringende herstellingen of onderhoud te verrichten;
b. na nakoming van de overeenkomst door Jipiter en de nakoming is begonnen met de uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument. De consument verklaart met het accepteren van deze Algemene Voorwaarden afstand te doen van diens recht van ontbinding zodra Jipiter de overeenkomst is nagekomen.

8. Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden

8.1 Jipiter is gerechtigd om deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. In dat geval zal Jipiter de klant tijdig op de hoogte stellen van de wijzigingen. Indien de klant een consument is en de wijziging heeft tot gevolg dat aan de consument een prestatie wordt verschaft die wezenlijk van de oorspronkelijke prestatie afwijkt, dan heeft de consument de bevoegdheid de overeenkomst te ontbinden per de datum dat de gewijzigde algemene voorwaarden in werking treden.

9. Toepasselijk Recht en Geschillenbeslechting

9.1 Op deze Algemene Voorwaarden en de diensten die wij leveren is Nederlands recht van toepassing.

9.2 Eventuele geschillen die voortvloeien uit of verband houden met onze diensten zullen in eerste instantie worden voorgelegd aan een bevoegde rechter van de rechtbank te Utrecht.

Laatste update: 24 maart 2025